Leveringsvoorwaarden

Algemene leveringsvoorwaarden

  • Artikel 1: Definities

    In deze leveringsvoorwaarden wordt verstaan onder: 

    A. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan de leverancier opdracht heeft gegeven tot de vervaardiging van zaken of tot het verlenen van diensten;

    B. Opdracht: alle door Opdrachtgever gevraagde en door leverancier aanvaardde werkzaamheden in het kader van de vervaardiging van zaken of de levering van diensten. 

    C. Leverancier: PurePack B.V., een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 77257294 en gevestigd aan de Guido Gezellelaan 10 te Harderwijk, die de opdracht als bedoeld onder B heeft aanvaard of een aan een mogelijke opdracht voorafgaande offerte of aanbod heeft uitgebracht.


  • Artikel 2: Algemeen

    1. Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, de inhoud en de nakoming van alle tussen de opdrachtgever en de leverancier gesloten overeenkomsten, evenals op de door leverancier uitgebrachte offertes. 

    2. De algemene (inkoop-)voorwaarden van opdrachtgever zijn uitdrukkelijk niet van toepassing op de tussen partijen gesloten overeenkomst(en), tenzij partijen in overeenstemming met lid 3 anders overeen komen. 

    3. Algemene (inkoop-)voorwaarden van de opdrachtgever zijn slechts van toepassing indien uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen dat deze met uitsluiting van deze leveringsvoorwaarden op de overeenkomst tussen partijen van toepassing zullen zijn.


  • Artikel 3. Offerte en totstandkoming van de overeenkomst

    1. Alle begrotingen, aanbiedingen en prijsopgaven van leverancier zijn vrijblijvend. De door leverancier gemaakte offertes zijn geldig gedurende 14 dagen vanaf datum offerte, tenzij op de offerte anders is vermeld.

    2. De overeenkomst komt tot stand conform de offerte wanneer er een, door beiden partijen getekende, orderbevestiging c.q. overeenkomst van opdracht is ontvangen door leverancier.

    3. In geval de opdrachtgever op andere wijze bestelt of akkoord geeft komt de overeenkomst conform de offerte tot stand zodra de leverancier de inkoopopdracht ontvangt. 

    4. Elke orderbevestiging –hetzij mondeling, hetzij schriftelijk- die afwijkt van de door de leverancier uitgebrachte offerte, bindt leverancier niet, tenzij leverancier de afwijkende orderbevestiging uitdrukkelijk en schriftelijk accordeert.

    5. De prijzen van door leverancier te leveren zaken zijn af fabriek tenzij anders is vermeld in de offerte.

    6. De prijzen van door leverancier te leveren diensten zijn exclusief Btw. 


  • Artikel 4. Annulering

    1. De opdrachtgever is gerechtigd een overeenkomst te annuleren voordat leverancier met de uitvoering van de overeenkomst is begonnen mits de opdrachtgever de hierdoor voor de leverancier ontstane schade vergoedt. Onder deze schade wordt inbegrepen de door de leverancier geleden verliezen en gederfde winst en in elk geval de kosten die de leverancier reeds ter voorbereiding heeft gemaakt, waaronder die van gereserveerde tijd en productiecapaciteit, ingekochte materialen, ingeroepen diensten en opslag.

  • Artikel 5. Prijs en Prijswijzigingen

    1. Alle opgegeven prijzen zijn exclusief BTW, transportkosten, porti en auteurscorrecties, en eventuele andere door de overheid opgelegde heffingen, tenzij anders is vermeld of afgesproken tussen opdrachtgever en leverancier.

    2. Bovenop de aangeboden en afgesproken prijs behoudt leverancier zich het recht voor om de volgende kosten in rekening te brengen: extra kosten die gemaakt worden wanneer ingeleverde basismateriaal onvolledig of ongeschikt blijkt te zijn, kosten in verband met door opdrachtgever gevraagde correcties/wijzigingen in het te leveren materiaal nadat de werkzaamheden zijn aangevangen, kosten in verband met onverwachte scherpe stijgingen van de grondstofprijzen na de totstandkoming van de overeenkomst en voorafgaand aan de levering, of kosten in verband met extra dienstverlening.  


  • Artikel 6. Betalingsconditie en -termijn

    Ongeacht de overeengekomen betalingscondities, is de leverancier te allen tijde gerechtigd om zekerheid voor de betaling te verlangen en de afwerking van de order c.q. dienstverlening te staken indien deze zekerheid niet binnen een redelijke termijn wordt gegeven.

    2.       Opdrachtgever dient de facturen van leverancier binnen de op de factuur vermelde termijn volledig te voldoen in de aangegeven valuta.

    3.      Na het verstrijken van de betalingstermijn is de opdrachtgever in gebreke zonder dat daartoe een ingebrekestelling is vereist. Leverancier verleent opdrachtgever in dat geval een termijn van twee weken waarbinnen deze alsnog aan zijn verplichtingen kan voldoen. Na het verstrijken van deze termijn is de opdrachtgever in verzuim. Zodra de opdrachtgever in gebreke is, is hij over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 1% per maand of per gedeelte van een maand dat de vordering openstaat. In geval van liquidatie, faillissement of surséance van betaling van de opdrachtgever zullen de verplichtingen van de Opdrachtgever in hun geheel en onmiddellijk opeisbaar zijn.

    4.       Onverminderd het bepaalde in artikel 13, komen alle (buiten)gerechtelijke kosten die verband houden met de invordering van facturen die niet of niet tijdig zijn betaald – ter hoogte van ten minste 15% over het te incasseren bedrag en met een minimum van € 150,-- voor rekening van de opdrachtgever. Een en ander doet niet af aan het recht van leverancier op aanvullende schadevergoeding.

    5.       Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds in de eerste plaats ter voldoening van alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

    6.       Leverancier is gerechtigd een aanbetaling te vorderen. Indien leverancier van deze mogelijkheid gebruik maakt en de opdrachtgever hieraan niet voldoet, schort dit automatisch de leveringsverplichting(en) van leverancier op.

    7.       Leverancier mag, indien het maken van kosten voor de uitvoering van een opdracht noodzakelijk is, vooruitbetaling van deze kosten vorderen.

    8.       Leverancier mag, gedurende de uitvoering vaneen opdracht, tussentijds declareren.


  • Artikel 7. Levering en termijn van levering

    1. Levering vindt plaats op het met de opdrachtgever overeengekomen afleveradres tenzij partijen anders overeenkomen. 

    2. Levering vindt plaats op het overeengekomen tijdstip, dit is evenwel nooit een fatale termijn. Indien levering op het overeengekomen tijdstip niet mogelijk is, heeft leverancier het recht om -na mededeling daarvan aan opdrachtgever- levering alsnog binnen een redelijke termijn te bewerkstelligen. Indien de redelijke termijn wordt overschreden, is leverancier pas in gebreke nadat hij schriftelijk door opdrachtgever in gebreke is gesteld.

    3. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, geeft niet-tijdige levering de opdrachtgever geen recht op schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst of niet-nakoming van enige verplichting jegens leverancier.

    4. Leverancier is niet verantwoordelijk voor schade door vertragingen veroorzaakt door: handelen of nalaten van de opdrachtgever en overmacht als bedoeld in artikel 15. Tijdens deze vertragingen heeft leverancier recht op verlenging van de levertijd of -indien de overmachtssituatie langer dan een maand voortduurt- op ontbinding van de overeenkomst.

    5. Indien schommelingen op de markt of andere sociaal maatschappelijke gebeurtenissen leiden tot een sterke stijging van de kosten van levering, is leverancier gerechtigd deze kosten aan opdrachtgever in rekening te brengen. Leverancier dient in dat geval voorafgaand aan de doorberekening met opdrachtgever in overleg te treden. 

    6. Als er sprake is van levering op afroep, dan moet opdrachtgever de zaken afnemen binnen drie maanden nadat de zaken gereed zijn voor levering.

    7. Indien geen leverdatum is overeengekomen, bepaalt leverancier de levertijd.

    8. Als de opdrachtgever de zaken die gereed zijn voor levering niet binnen de overeengekomen termijn afneemt, gaat het risico desalniettemin over op de opdrachtgever. Kosten in verband met opslag van de goederen zijn voor rekening van de opdrachtgever.


  • Artikel 8. Overgang van risico

    1. Verzendings- en vervoersrisico van het uitgevoerde werk is steeds conform af fabriek.

    2. Het risico voor de te leveren zaken gaat over van de leverancier op de opdrachtgever bij het verlaten van de fabriek, ongeacht de wijze van verzending die partijen overeenkomen.

    3. Bij franco levering wordt steeds de goedkoopste wijze van verzending gevolgd. Bij elke andere wijze van verandering op verzoek van opdrachtgever komen de meerkosten ten laste van de opdrachtgever.

    4. Indien opdrachtgever de vrachtbrief ondertekent of anderszins schriftelijk bevestigt dat hij de zaken heeft ontvangen, bevestigt hij dat de levering compleet en uiterlijk in goede staat is ontvangen.

    5. Oponthoud of vertraging van transport is niet voor rekening van de leverancier tenzij door zijn opzet of grove schuld veroorzaakt.


  • Artikel 9. Afwijkingen en producteigenschappen

    1. Afwijkingen van geringe betekenis tussen enerzijds het geleverde werk en/of product en anderzijds het oorspronkelijke ontwerp, tekening, kopij of oude model respectievelijk de zet-, druk- of andere proef, kunnen geen reden vormen voor afkeuring, korting, ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding.

    2. Bij een beoordeling van de vraag of afwijkingen in het totaal van het werk al dan niet als gering moeten worden beschouwd, wordt een representatieve steekproef uit het werk in aanmerking genomen, tenzij het individueel bepaalde zaken betreft.

    3. Afwijkingen die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed op de gebruikswaarde van het werk hebben, worden steeds geacht wijzigingen van geringe betekenis te zijn.(‘Gebruikelijke Afwijkingen')

    4. Over- of onder leveringen ten opzichte van het overeengekomen aantal zijn als Gebruikelijke Afwijking toegestaan indien zij niet meer of minder bedragen dan de volgende aflevermarges:

    a. voor papierwaren: 

    20% bij orders met een netto gewicht tot 500 kg. 

    10% bij orders met een netto gewicht boven 500 kg. 

    b. voor kartonnen verpakking: 

    20% bij orders met een netto gewicht tot 500 kg. 

    10% bij orders met een netto gewicht boven 500 kg. 

    c. voor golfkartonnen dozen: 

    20% bij orders tot 1.000 stuks.

    15% bij orders boven de 1.000 stuks.

    d. plastic, meerlaagsfolie en biobased verpakkingen:

    30% bij orders met een netto gewicht tot 500 kg. 

    20% bij orders met een netto gewicht van 500 t/m 1000 kg. 

    15% bij orders met een netto gewicht boven 1000 kg.

    5. Het meer of minder geleverde aantal wordt in rekening gebracht respectievelijk verrekend.

    6. Per order wordt bedoeld één partij in één formaat en kwaliteit. Facturering vindt plaats op basis van werkelijk geleverde hoeveelheid.

    7. Gramgewicht. De toelaatbare afwijking van een overeengekomen gramgewicht bedraagt voor papier: t/m 39 gr/m2 8% 40-59 gr/m2 5% 60 en meer gr/m2 4% en voor kartonnages: tot 500 gr/m2 5% vanaf 500 gr/m2 8% .

    8. Afmetingen van golfkartonnen dozen zijn binnenwerks gemeten en de maten worden vermeld in de volgorde lengte, breedte, hoogte. Bij platen is de eerst vermelde maat evenwijdig aan de golfrichting (bedoeld is de richting van een golfrug en een golfdal). 

    9. Wordt een maximum of minimum waarde overeengekomen dan is de dubbele afwijking naar beneden, respectievelijk naar boven toegestaan. 

    10. Voor andere specificaties dan de in dit artikel genoemde, zijn de bij eerdere levering toegestane afwijking en bij gebreken daarvan de gebruikelijke afwijkingen toelaatbaar.

    11. De samenstelling van de zaken is indicatief. De exacte samenstelling van de zaken kan variëren, zonder dat dit de opdrachtgever het recht biedt de levering van de zaken te weigeren of tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan. 

    12. Opdrachtgever is zich ervan bewust dat de zaken een beperkte houdbaarheid hebben. Indien de zaken onder de juiste condities (droog en stofvrij, tussen 5 en 25 graden Celsius) worden opgeslagen, zijn zij ten hoogste 6 maanden houdbaar. 

    13. Opdrachtgever is zich ervan bewust dat bedrukking op de zaken na verloop van tijd of ten gevolge van contact met andere zaken kan vervagen. Opdrachtgever kan daarover niet reclameren.

    14. Opdrachtgever kan niet reclameren na het verstrijken van de houdbaarheidstermijn.

    15. Opdrachtgever kan niet reclameren als de zaken zijn bewerkt of verwerkt.


  • Artikel 10. Gebreken en klachttermijn

    1. Onverminderd het in artikel 8 lid 4 bepaalde, dient opdrachtgever de geleverde zaken bij aflevering, of zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 5 werkdagen  op gebreken te controleren. Hierbij dient opdrachtgever na te gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt, te weten: of de juiste zaken zijn afgeleverd, en of de afgeleverde zaken wat betreft kwantiteit overeenstemmen met het overeengekomen; of de afgeleverde zaken wat betreft kwaliteit overeenstemmen met het overeengekomen.

    2. Indien een situatie als bedoeld in artikel 7 lid 8 zich voordoet, gaat de klachttermijn als hiervoor bedoeld niettemin lopen vanaf het moment dat de zaken gereed zijn voor aflevering.  

    3. Indien een gebrek of tekortkoming wordt geconstateerd dient opdrachtgever dit schriftelijk en binnen 5 werkdagen na levering aan leverancier te vermelden. De klacht bevat een nauwkeurige beschrijving van alles details van het gebrek. 

    4. Gebruikelijke Afwijkingen aan het geleverde die als gebruikelijke afwijkingen als bedoeld in artikel 9 gelden, komen niet voor reclame in aanmerking.

    5. Klachten en reclames die leverancier niet binnen de in dit artikel gemelde termijn bereiken, worden niet in behandeling genomen, tenzij leverancier anders mocht besluiten.

    6. In geval van een gebrek aan de geleverde zaken of een andere tekortkoming in de nakoming zijdens de leverancier, dient opdrachtgever de leverancier een redelijke termijn te bieden om alsnog na te komen, bij gebreke waarvan verzuim niet intreedt. 

    7. Opdrachtgever is gehouden om redelijke voorstellen tot herstel van gebreken zijdens leverancier te accepteren.

    8. Zaken kunnen alleen retour worden genomen na voorafgaande en schriftelijke toestemming van de leverancier. Indien de zaken retour worden gestuurd in verband met een vermeend gebrek, heeft leverancier het recht de zaken te inspecteren en de klachten van opdrachtgever te (laten) onderzoeken. Indien leverancier tot het oordeel komt dat de klacht ongegrond is, komen kosten on verband met retour en herlevering voor rekening van opdrachtgever.

    9. Een gebrek aan een beperkt deel van de geleverde zaken geeft opdrachtgever niet automatisch het recht om de gehele levering te weigeren.  

    10. Indien de zaken conform een vooraf schriftelijk overeengekomen en voor akkoord bevestigde werktekening worden geproduceerd, kan opdrachtgever daarover niet reclameren. 

    11. Ook indien opdrachtgever tijdig reclameert ontslaat hem dit niet van zijn verplichting tot nakoming van de op hem rustende betalingsverplichtingen..


  • Artikel 11: Adviesdiensten

    1. Opdrachtgever en leverancier kunnen overeenkomen dat leverancier adviesdiensten verleent (Dienstverlening).

    2. Voor zover leverancier optreedt als dienstverlener, geldt dat er slechts sprake is van een inspanningsverplichting. Een bepaald resultaat wordt nooit gegarandeerd. 

    3. Leverancier is gehouden tot het betrachten van de zorg die, bij de door of vanwege hem verleende diensten, onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van hem kan worden verwacht. 

    4. Indien leverancier adviesdiensten verleent, is de opdrachtgever gehouden om alle informatie te verstrekken die de leverancier nodig heeft om de dienstverlening naar behoren te kunnen uitvoeren.

    5. Leverancier is nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van door hem uitgebrachte adviezen op basis van door opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige informatie. Leverancier is evenmin aansprakelijk voor de gevolgen van een onjuiste interpretatie en implementatie van de door hem uitgebrachte adviezen.


  • Artikel 12. Wijziging van de overeenkomst

    1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden of de te verlenen diensten te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

    2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering of het tijdstip van levering daardoor worden beïnvloed. Leverancier zal opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

    3. Indien de wijziging van, of aanvulling op, de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal leverancier de opdrachtgever hierover van tevoren inlichten. Indien een vaste prijs is afgesproken zal leverancier daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg  heeft.


  • Artikel 13. Incassokosten

    1. Alle voor de incasso van enig door de opdrachtgever aan leverancier verschuldigd bedrag te maken kosten, zowel in als buiten rechte, komen voor rekening van de opdrachtgever. 

  • Artikel 14. Eigendomsvoorbehoud

    1. Alle door leverancier geleverde zaken blijven eigendom van leverancier totdat de opdrachtgever alle verplichtingen uit met leverancier gesloten overeenkomsten is nagekomen.

    2. Het is opdrachtgever niet toegestaan om de geleverde zaken te verpanden of daarop enig recht te verlenen zolang deze onderwerp zijn van het eigendomsvoorbehoud. Opdrachtgever mag de geleverde producten desalniettemin doorverkopen of bewerken in het kader van zijn normale bedrijfsuitoefening.

    3. Opdrachtgever zal de onder het eigendomsvoorbehoud geleverde zaken zorgvuldig bewaren en voor zijn rekening verzekeren.

    4. Indien de opdrachtgever zijn verplichtingen niet nakomt, of er gegronde vrees bestaat dat hij zulks niet zal doen, is leverancier gerechtigd afgeleverde zaken, waarop het eigendomsvoorbehoud rust bij opdrachtgever, of bij derden, die bedoelde zaken voor opdrachtgever onder zich houden, weg te halen.

    5. Productiemiddelen zoals stans, cilinders en andere (grafische) gereedschappen blijven eigendom van leverancier. Niets in deze voorwaarden of in de tussen partijen gesloten overeenkomst strekt tot een overdracht van productiemiddelen. 


  • Artikel 15. Overmacht

    1. Onder overmacht wordt verstaan omstandigheden die de nakoming van de verbintenis verhinderen, en die niet aan leverancier zijn toe te rekenen. Hieronder zullen (indien en voor zover deze omstandigheden de nakoming onmogelijk maken of onredelijk bemoeilijken) mede zijn begrepen: stakingen in andere bedrijven dan die van leverancier een algemeen gebrek aan benodigde grondstoffen en andere voor het tot stand brengen van de overeengekomen prestatie benodigde zaken of diensten: niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of andere derden waarvan leverancier afhankelijk is en algemene vervoersproblemen.

    2. Leverancier heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Leverancier zijn verbintenis had moeten nakomen.

    3. Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van Leverancier opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Leverancier niet mogelijk is langer duurt dan twee maanden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

    4. Indien Leverancier bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst. Dit geldt echter niet als het reeds geleverde c.q. het leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.


  • Artikel 16. Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

    1. Leverancier en de opdrachtgever houden zich gedurende de werkzaamheden aan de opdracht beschikbaar voor mondeling overleg, voor zover dat voor het uitvoeren van de opdracht van belang is. 

    2. Leverancier en diens medewerkers verplichten zich tot geheimhouding van al hetgeen hen uit hoofde van de opdracht wordt toevertrouwd. Leverancier draagt er zorg voor dat eventueel ingeschakelde deskundigen en specialisten een verplichting tot geheimhouding wordt opgelegd. 

    3. Wanneer opdrachtgever dezelfde opdracht tegelijkertijd aan meerdere bureaus wenst te verstrekken, dient de opdrachtgever hiervan alle betrokken bureaus op de hoogte te stellen. 

    4. De opdrachtgever vrijwaart Leverancier voor alle in en buiten rechte optredende gevolgen van het door de opdrachtgever openbaar gemaakte ontwerp. 

    5. Leverancier is niet aansprakelijk voor de gevolgen van de onjuistheid of onvolledigheid van de gegevens, die de opdrachtgever gehouden is haar te verschaffen of verschaft heeft. 

    6. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de verstrekking van de juiste informatie over de afmetingen van een door de leverancier te vervaardigen en te leveren zaak.    

    7. De opdrachtgever is gehouden de door hem al dan niet op zijn verzoek van Leverancier ontvangen zet-, druk- of andere proeven of prototypen zorgvuldig op fouten en gebreken te onderzoeken en deze zo spoedig mogelijk gecorrigeerd of goedgekeurd aan Leverancier te retourneren.

    8. Goedkeuring van de proeven of prototypen door de opdrachtgever geldt als erkenning dat Leverancier de aan de proeven of prototypen voorafgegane werkzaamheden juist heeft uitgevoerd. 

    9. Leverancier is niet aansprakelijk voor afwijkingen, fouten of gebreken die onopgemerkt zijn gebleven in door de opdrachtgever goedgekeurde of gecorrigeerde proeven of prototypen. 

    10. Leverancier is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of vernietiging van zaken, materialen, beeld- of tekstgegevens in enigerlei vorm, die haar door de opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld. Wanneer de zaken of gegevens grote waarde bezitten, is de opdrachtgever gehouden deze te verzekeren. Indien Leverancier voor opdrachtgever werkzaamheden op locatie uitvoert, dan wel uitgevoerd heeft, vrijwaart opdrachtgever Leverancier, ook jegens derden voor schade van welke aard dan ook en in de ruimste zin, met inbegrip van beschadiging, diefstal, verlies of vernietiging van zaken, behalve indien er sprake is van opzet of grove schuld van de zijde van Leverancier. 

    11. Voor zover Leverancier aansprakelijk mocht zijn, is deze aansprakelijkheid te allen tijde beperkt tot directe schade, met als maximum de voor het project in kwestie overeengekomen prijs of honorarium. Deze beperking geldt niet indien er aantoonbaar sprake is van opzet of grove schuld van de zijde van Leverancier of van haar medewerkers. Leverancier is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst en verminderde goodwill.

    12. Leverancier is niet aansprakelijk voor de gevolgen van de invloed van de verpakking op het daarin verpakte product. Opdrachtgever dient zich er van te vergewissen dat de door hem gekozen verpakkingsmaterialen compatibel zijn met het daarin te verpakken goederen. 

    13. De aansprakelijkheid voor door leverancier uitbestede werkzaamheden ten behoeve van de opdrachtgever is te allen tijde beperkt tot de waarde van het deel van de opdracht dat de Leverancier zelf uitvoert. Leverancier zal al het mogelijke doen, respectievelijke de opdrachtgever alle medewerking verlenen, die van haar gevergd kan worden om in voorkomende gevallen een zo hoog mogelijke schadevergoeding van de betrokken derde te verkrijgen. 

    14. Bij drukwerk op plastic en meerlaagsfolie worden de clichés en andere gereedschappen tot 6 maanden bewaard na productie.


  • Artikel 17. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

    1. Op alle onder deze voorwaarden gesloten overeenkomsten en op de overeenkomsten welke daarvan een uitvloeisel zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 

    2. Alle geschillen voortvloeiende uit onder deze voorwaarden gesloten overeenkomsten en op de overeenkomsten welke daarvan een uitvloeisel zijn, zullen uitsluitend aanhangig kunnen worden gemaakt bij de bevoegde rechter in het arrondissement waarin leverancier gevestigd is.


Share by: